التیماتوم وزیر نفت به چینی ها برای جبران عقب ماندگی پارس جنوبی

مهندس رستم قاسمی وزیر نفت کشورمان در دیدار مدیران ارشد شرکت CNPC چین از آنها خواست هر چه سریعتر عقب ماندگی خود را در تکمیل فاز 11 پارس جنوبی جبران کنند.


به گزارش نفت نیوز، مدیران ارشد شرکت چینی CNPCI روز شنبه (26 شهریور) در ملاقات با مهندس قاسمی ، ضمن تبریک انتخاب وی بعنوان وزیر نفت آمادگی خود را برای گسترش همکاری ها در پروژه های نفت و گاز ایران اعلام کردند.

بر پایه این گزارش، در نشست یادشده مهندس قاسمی ضمن انتقاد از عملکرد این شرکت چینی در فاز 11 پارس جنوبی به آنها متذکر شد باید پیشرفت کاری آنها در این فاز به 17 درصد می رسید در حالیکه هم اکنون 5/9 درصد است.
وزیر نفت در ادامه ضمن التیماتوم به چینی ها، بطور شفاف تاکید کرد چنانچه در این پروژه تسریع بعمل آورید پاداش می دهیم و اگر تاخیر کنید جریمه خواهید شد و تصمیم دیگری می گیریم.

وزیر نفت انتظار خود برای اتمام این پروژه را 35 ماه یا حداکثر در چارچوب قرارداد یعنی 52 ماه مطرح کرد ولی طرف چینی ابراز داشتند تکمیل پروژه طی این مدت امکان پذیر نیست که در همین حال مهندس قاسمی از آنها خواست از پروژه های کلید خورده توسط رییس جمهور که به شرکت های داخلی واگذار گردید و هم اکنون طبق برنامه پیش می رود بازدید داشته باشند تا متوجه شوند که تکمیل پروژه طی این مدت امکان پذیر است.

به گزارش نفت نیوز، در لحظه ارسال خبر اکیپ چینی در معیت مهندس موسی سوری مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در حال بازدید از فازهای 13-20 و 24 هستند.
این فازها سال گذشته و با حضور رییس جمهور استارت زده شدند و توسط شرکت های ایرانی طبق برنامه پیش می روند.
مسئولان شرکت CNPCI چین روز گذشته (دوشنبه 28 شهریور) از تاسیسات نفت و گاز مسجدسلیمان و میدان نفتی آزادگان نیز بازدید کردند.