ابلاغ قانون اصلاح ساختار وزارت نفت توسط رییس جمهوری

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: بر اساس ابلاغیه رئیس جمهوری به وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی جزء بدنه صنعت نفت باقی می ماند.


عبدالحسین بیات درباره سرانجام موضوع جداسازی پتروشیمی از وزارت نفت‌ با بیان این که دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری در نامه ای قانون اصلاح ساختار صنعت نفت را به وزارت نفت ابلاغ کرده گفت: در ماده یک، بند 18 این نامه به صورت آشکار اعلام شده که وزارت نفت متشکل است از چهار شرکت ملی نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی که با این توصیف، بحث واگذاری شرکت ملی پتروشیمی به وزارت صنعت، معدن و تجارت به لحاظ قانونی و حقوقی منتفی است.

مشکل خوراک پتروشیمی ها رفع می شود

در باره تعیین قیمت خوراک مایع مجتمع‌های پتروشیمی کشور به خبرنگار شانا گفت: هم اکنون برای تعیین قیمت خوراک‌های مایع واحدهای پتروشیمی دچار مشکل شده‌ایم که در بررسی‌ها و نشست های مقدماتی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در صدد رفع آن هستیم.

وی افزود: به زودی نتیجه نهایی این نشست ها بعد از جمع‌بندی به کارگروه ریاست جمهوری در نفت برده می‌شود تا مورد تایید و تصویب آنان نیز قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی یادآور شد که بررسی های کارشناسی شرکت ملی صنایع پتروشیمی 85 درصد فوب خلیج فارس را برای قیمت خوراک‌های مایع مناسب می‌داند.

مهندس بیات درباره خوراک های گازی واحدهای پتروشیمی نیز گفت: پیش تر تصمیم هایی در این زمینه در معاونت برنامه ریزی و نظارت بر تولید وزارت نفت گرفته شده است که به زودی برای تصویب به کارگروه ریاست جمهوری در وزارت نفت ارسال می شود.

آغاز تدوین و تهیه برنامه بودجه سال 91 صنعت پتروشیمی کشور

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی از آغاز تدوین و تهیه برنامه بودجه سال 91 صنعت پتروشیمی کشور خبر داد و گفت: هم اکنون مذاکرات در این زمینه میان شرکت های اصلی وزارت نفت در سطوح کارشناسی پیش می رود، ضمن آن که تا زمان تعیین قیمت خوراک، نتایج به دست آمده در این زمینه قطعی نیست.